dc.contributor.author | Glomseth, Rune | |
dc.contributor.author | Aaserud, Terje | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T07:53:41Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T07:53:41Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2753604 | |
dc.description | FoU-rapport Politihøgskolen - Delrapport 2(av 3) + vedlegg | en_US |
dc.description.abstract | Rapporten er et ledd i et FoU-prosjekt der hovedmålet er å identifisere kompetansebehov for norske politiledere på ulike ledelsesnivåer og hvilke implikasjoner dette kan gi for lederutdanninger og ledelsesutviklingstiltak i regi av Politihøgskolen.
Norske politiledere stilles overfor nye utfordringer i kjølvannet av Gjørv-kommisjonens rapport, den etterfølgende politianalysen og det generelt økte fokuset på politiledernes ansvar, roller og oppgaver i stadig mer komplekse omgivelser. Denne utviklingen vil få betydning for hvordan Politihøgskolen tilrettelegger sine lederutdanninger og ledelsesutviklingsprogrammer i årene framover. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Politihøgskolen | en_US |
dc.subject | ledelse | en_US |
dc.subject | kompetanse | en_US |
dc.subject | ledere | en_US |
dc.subject | politiet | en_US |
dc.subject | Gjørv-kommisjonen | en_US |
dc.subject | strategi | en_US |
dc.subject | utdanning | en_US |
dc.title | Lederutdanning og ledelsesutvikling i politiet: Beskrivelse av tiltak i noen land, med hovedvekt på Sverige og Danmark, samt et norsk eksempel fra utdanningssektoren | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.source.pagenumber | 48 | en_US |