Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorWinnæss, Pål
dc.date.accessioned2017-10-03T12:21:56Z
dc.date.available2017-10-03T12:21:56Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2535-2512
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2458082
dc.description.abstractArtikkelen handler om hvordan politistudenter vurderer politiutdanningen, og spesielt hvordan de relaterer ulike fag til politiarbeid i praksis. På bakgrunn av intervjuer med førsteårsstudenter, undersøker jeg hvordan studentenes oppfatninger om fare og risiko og iver etter å erverve en profesjonell identitet bidrar til å svekke interessen for akademisk kunnskap, som de oppfatter å ha begrenset relevans for praktisk politiarbeid. Jeg undersøker om sammenhengen mellom sosial posisjon, forhold til lærere og medstudenter og oppfatninger om politiarbeid, leder dem til å omfavne de mer praktiske fagene på bekostning av spesielt de samfunnsvitenskapelige fagene. Avslutningsvis diskuterer jeg relevansbegrepet de opererer med.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversitetsforlagetnb_NO
dc.subjectpolitinb_NO
dc.subjectpolitistudenternb_NO
dc.subjectpolitistudiernb_NO
dc.subjectprofesjonsutdanningnb_NO
dc.titleProfesjonsstudentblikk: Om hvordan politistudentene ser på utdanningennb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.source.pagenumber284-300nb_NO
dc.source.volume1nb_NO
dc.source.journalNorsk sosiologisk tidsskriftnb_NO
dc.source.issue4nb_NO
dc.identifier.doi10.18261/issn.2535-2512-2017-04-02


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel