• Becoming a professional digital competent teacher 

      Helleve, Ingrid; Almås, Aslaug Grov; Bjørkelo, Brita (Peer reviewed; Journal article, 2019)
      The aim of this Norwegian study is to focus on challenges and possibilities concerning professional digital competence (PDC) for teacher education encountering students in transition between the position as private and ...
    • Instruktøren som veileder – i spennet mellom rollene som pedagog og politi 

      Eckblad, Kjersti (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      Veiledning som læringsform benyttes både i politiutdanningen og i andre profesjonsutdanninger. Studien denne artikkelen bygger på, undersøker veiledningspraksis blant instruktører for politistudenter på Politihøgskolens ...
    • Societal psychology in Norway 

      Phelps, Joshua M. (Journal article; Peer reviewed, 2013)
      This special issue is comprised of a diverse collection of theoretical and empirical papers from Norway. The choice of societal psychology as a means of organizing these contributions will be discussed ...
    • Verdibasert refleksjon i planlegging og erfaringslæring 

      Paulsen, Jens Erik (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      Denne artikkelen argumenterer for bruken av en systematisk verdibasert refleksjon både til beslutningsstøtte i en planleggingsfase og som metode for erfaringslæring. Indirekte kan den også gi beslutningsstøtte i form av ...