Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEdvardsen, Oddbjørg
dc.contributor.authorHult, Vibeke
dc.date.accessioned2022-12-13T06:37:17Z
dc.date.available2022-12-13T06:37:17Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3037354
dc.descriptionRapporten er utgitt av PHS og KRUS, men bare en utgiver kan registreres som utgiver.
dc.description.abstractSpørsmål knyttet til undervisningskvalitet i høyere utdanning har fått stor oppmerksomhet de siste årene, både lokalt, nasjonalt og internasjonalt. Ett av tiltakene for å styrke undervisningskvalitet er å sidestille pedagogisk kompetanse med forskningskompetanse. God undervisning og pedagogisk kompetanse skal dokumenteres og gi status. Som en følge av dette ble det i Stortingsmelding Kultur for kvalitet (Meld St. 16 (2016-2017) fremsatt følgende krav til sektoren: "Regjeringen krever at universitetene og høyskolene utvikler pedagogiske meritteringssystemer for å stimulere til økt undervisningsinnsats og for å belønne viktig utviklingsarbeid. Meritteringssystemene skal fremme utdanningskvalitet gjennom å gi de faglig ansatte uttelling for dokumenterte resultater» (kap.1.5 s.22). På bakgrunn av disse sentrale føringene har Politihøgskolen (PHS) og Kriminalomsorgens utdanningssenter (KRUS) sammen utviklet system for merittering av fremragende undervisere.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherPolitihøgskolenen_US
dc.subjectPolitihøgskolenen_US
dc.subjectKriminalomsorgens utdanningssenteren_US
dc.subjectmeritteringen_US
dc.subjectpedagogikken_US
dc.subjectpedagogisk utviklingsarbeiden_US
dc.titlePedagogisk merittering ved PHS og KRUS: Evaluering pilot 2020-2022: Anbefalinger for videre organiseringen_US
dc.typeReporten_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber21 s.en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel