dc.contributor.author | Edvardsen, Oddbjørg | |
dc.contributor.author | Hult, Vibeke | |
dc.date.accessioned | 2022-12-13T06:37:17Z | |
dc.date.available | 2022-12-13T06:37:17Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3037354 | |
dc.description | Rapporten er utgitt av PHS og KRUS, men bare en utgiver kan registreres som utgiver. | |
dc.description.abstract | Spørsmål knyttet til undervisningskvalitet i høyere utdanning har fått stor oppmerksomhet de siste årene, både lokalt, nasjonalt og internasjonalt. Ett av tiltakene for å styrke undervisningskvalitet er å sidestille pedagogisk kompetanse med forskningskompetanse. God undervisning og pedagogisk kompetanse skal dokumenteres og gi status. Som en følge av dette ble det i Stortingsmelding Kultur for kvalitet (Meld St. 16 (2016-2017) fremsatt følgende krav til sektoren: "Regjeringen krever at universitetene og høyskolene utvikler pedagogiske meritteringssystemer for å stimulere til økt undervisningsinnsats og for å belønne viktig utviklingsarbeid. Meritteringssystemene skal fremme utdanningskvalitet gjennom å gi de faglig ansatte uttelling for dokumenterte resultater» (kap.1.5 s.22).
På bakgrunn av disse sentrale føringene har Politihøgskolen (PHS) og Kriminalomsorgens utdanningssenter (KRUS) sammen utviklet system for merittering av fremragende undervisere. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Politihøgskolen | en_US |
dc.subject | Politihøgskolen | en_US |
dc.subject | Kriminalomsorgens utdanningssenter | en_US |
dc.subject | merittering | en_US |
dc.subject | pedagogikk | en_US |
dc.subject | pedagogisk utviklingsarbeid | en_US |
dc.title | Pedagogisk merittering ved PHS og KRUS: Evaluering pilot 2020-2022: Anbefalinger for videre organisering | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.source.pagenumber | 21 s. | en_US |