Bruk av veiledning i politiutdanningen : en undersøkelse av hvordan veiledning brukes i politistudentenes andre år av høyskoleutdanningen
Abstract
Oppgaven handler om den veiledningen som foregår i politistudentenes andre år av høyskoleutdanningen. Det redegjøres for hvilket syn Politihøgskolen har på veiledning, og i hvilken grad slik veiledning foregår i politistudentenes praksisår. Det redegjøres også for hva studentene mener om slik veiledning.
Problemstillingen består av følgende fire spørsmål:
1. I hvilken grad mottok studentene som var under utdanning på grunnutdanningens trinn 2 på Politihøgskolen i 2007/ 2008 veiledning i samsvar med fagplanene?
2. I hvilken grad opplevde studentene at de mottok den veiledningen de hadde krav på?
3. Hvordan ser studentene på veiledning som læringsform?
4. Hvordan mener Politihøgskolen veiledning i GU2 bør bedrives?
Disse spørsmålene besvares gjennom et intervju, en spørreskjemaundersøkelse og litteraturstudier.
Description
Masteroppgave i pedagogikk, Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Pedagogisk forskningsinstitutt