Blar i Master – Ansatte ved PHS (masterstudier ved andre universitet og høgskoler) på emneord "politiutdanning"
Viser treff 1-5 av 5
-
Bruk av veiledning i politiutdanningen : en undersøkelse av hvordan veiledning brukes i politistudentenes andre år av høyskoleutdanningen
(Master thesis, 2009)Oppgaven handler om den veiledningen som foregår i politistudentenes andre år av høyskoleutdanningen. Det redegjøres for hvilket syn Politihøgskolen har på veiledning, og i hvilken grad slik veiledning foregår i politistudentenes ... -
Hvilke utfordringer kan studenter med minoritetsbakgrunn møte i løpet av studietiden på Politihøgskolen?
(Master thesis, 2008)Masterutgaven omhandler studenter med minoritetsbakgrunn på Politihøgskolen. Innledningsvis tas det utgangspunkt i en modell som viser vesentlige faktorer og sammenhenger for å forstå den lærendes møte med konteksten – ... -
Hvordan forholder praksisveiledere i politiet seg til forskningsbasert kunnskap?: En studie av nåsituasjon og mulige påvirkningsfaktorer
(Master thesis, 2019)Oppgavens formål er å undersøke hvordan praksisveiledere i politiet forholder seg til forskningsbasert kunnskap og hva som kan påvirke deres bruk av forskning. Hensikten er å få et best mulig utgangspunkt for å støtte ... -
Open Source Intelligence techniques: A quantitative study of the Norwegian Police University College students use of OSINT techniques in their online investigations through their year of practical training
(Master thesis, 2022)Eric Schmidt, chief executive of Google, estimated in 2021, the size of the internet to be 5 billion megabytes of data (Easytechjunkie.com, 2021). In parallel to this, the website Statista.com1 writes that the number of ... -
Styring av profesjonsutdanning - det umuliges kunst?: En kvalitativ studie av betingelser for styring av politiutdanningen
(Master thesis, 2015)Hensikten med studien er å utvikle en bedre forståelse av hvilke utfordringer ledelsen ved Politihøgskolen står overfor i styringen av høgskolen. I problemstilling stilles følgende spørsmål: Hvilken betydning har ...