Show simple item record

dc.contributor.authorLarsen, Nils Morten L.
dc.date.accessioned2023-08-23T05:31:41Z
dc.date.available2023-08-23T05:31:41Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3085332
dc.description.abstractRapporten innledes med følgende spørsmål: Hvordan har det gått med fagene psykologi, kommunikasjon og konflikthåndtering i den nye programplanen? I de siste årene har politiutdanningen endret seg fra å bestå av mange enkeltfag, til få emner. I boka «Kunnskap for et tryggere samfunn? Norsk politiutdanning 1920-2020», beskriver Jon Strype og Joshua Phelps hvordan psykologifaget først kom på timeplanen som eget fag i 1961 (se s. 449). Etter den tid, slik det tydelig kommer frem i kapittelet, har psykologifaget stadig vært i utvikling. I dag er faget, i likhet med kommunikasjon og konflikthåndtering, innlemmet i større emner. I denne rapporten beskriver forfatteren hvordan fagene psykologi, kommunikasjon og konflikthåndtering, har utviklet seg de siste årene i emnet Operativt politiarbeid. Faget psykologi er også representert i Etterforsknings-emnet og Politipatruljen i B2. I tillegg har studentene i B2-emnet Kommunikasjon, samfunn og etikk (KSE), temaer som berører både kommunikasjon og psykologi.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherPolitihøgskolenen_US
dc.subjectpolitiutdanningen_US
dc.subjectpsykologien_US
dc.subjectkommunikasjonen_US
dc.subjectkonflikthåndteringen_US
dc.subjectfagutviklingen_US
dc.subjectprogramplanen_US
dc.titlePsykologi, kommunikasjon og konflikthåndtering: fagenes implementering i ny programplanen_US
dc.typeReporten_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber17 sideren_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record