Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLarsen, Nils Morten L.
dc.contributor.authorPhelps, Joshua M.
dc.contributor.authorKanten, Alf Børre
dc.date.accessioned2018-09-20T05:39:33Z
dc.date.available2018-09-20T05:39:33Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2563530
dc.description.abstractI denne studien har vi undersøkt om eksponering av bestemt type informasjon kan påvirke hvordan politistudenter handler i en treningssituasjon. Førsteårsstudenter fra 2014, 2015 og 2016 fra Politihøgskolen (PHS) deltok i en høykonfliktsimuleringstrening der de erfarte stress. I forkant av studien ble studentene fordelt i makkerpar og bedt om å lese én av tre tekster som beskrev metoder for hvordan man kan håndtere en aggressiv person. Studentene ble også eksponert for ulike grader av stress ved at deltakerne enten møtte en aktiv eller en passiv instruktør. Hovedinteressen i studien var å finne om studentene brukte eller ikke brukte nedleggelse som prosedyre for å håndtere en mentalt syk (psykotisk) person (markør). Funnene indikerte signifikante forskjeller mellom tekstgruppene i antall nedleggelser blant 2014deltakerne (hvor kun to tekster ble benyttet), men ingen signifikante forskjeller blant 2015- og 2016-kullene (hvor alle tre tekstene var inkludert i designet).nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherPolitihøgskolennb_NO
dc.subjecttilgjengelighetsheuristikknb_NO
dc.subjectinformasjonnb_NO
dc.subjectstressmestringnb_NO
dc.subjectbekreftelsesbiasnb_NO
dc.subjectpolitistudenternb_NO
dc.subjectbachelorutdanningnb_NO
dc.subjectmaktbruknb_NO
dc.subjectnedleggelsenb_NO
dc.titleI hvilken grad eksponering av informasjon i forkant av en øvelse påvirket studentenes maktbruk i øvelsesgjennomføringennb_NO
dc.typeReportnb_NO
dc.source.pagenumber19nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel