Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSkoglund, Tom Hilding
dc.date.accessioned2018-06-13T07:35:17Z
dc.date.available2018-06-13T07:35:17Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.isbn978-82-7808-133-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2501364
dc.description.abstractPolitiutdanningen har i mange tiår hatt et mer omfattende opptakssystem enn det som har vært vanlig ved universitets- og høgskoleutdanninger i Norge, hvor søkerne blant annet skal vurderes for personlig egnethet. I 2012 ble det innført en mer fundert, strukturert og forskningsforankret egnethetsvurdering enn den som gjaldt tidligere. Vurderingen skal nå ta stilling til nivået på kompetansene åpenhet og inkludering, modenhet, handlekraft, samhandling, analytisk evne og integritet. Disse seks kompetansene definerer innholdet i hva personlig egnethet er. Tre seleksjonsmetoder brukes til dette formålet: psykologiske tester, intervju og gruppeøvelse. I tillegg kommer informasjon fra skikkethetsvurderingen. Denne undersøkelsen tar sikte på å kartlegge den prediktive validiteten til de nye seleksjonsmetodene (Se fullstendig sammendrag i rapporten).nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherPolitihøgskolennb_NO
dc.relation.ispartofseriesPHS Forskning;2018: 1
dc.subjectpolitiutdanningnb_NO
dc.subjectPolitihøgskolennb_NO
dc.subjectopptaknb_NO
dc.subjectegnethetsvurderingnb_NO
dc.subjectpsykologiske testernb_NO
dc.subjectseleksjonnb_NO
dc.titleEgnet som politi?: Seleksjonsmetodenes prediktive validitet ved PHS sin egnethetsvurderingnb_NO
dc.typeReportnb_NO
dc.source.pagenumber70 s. + vedleggnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel