Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorPaulsen, Jens Erik
dc.contributor.authorSimensen, Trond Kyrre
dc.date.accessioned2017-11-14T08:02:17Z
dc.date.available2017-11-14T08:02:17Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2535-4108
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2466037
dc.description.abstractEn «sokratisk sirkel» er en studentaktiv læringsform der klassen styrer både diskusjonen og kommentarene. Studentene «overtar» dermed en stor del av lærerrollen. Hvordan bør læreren da forholde seg i klassesituasjonen? I ytterpunktene kan man tenke seg at læreren enten forlater klasserommet eller deltar aktivt i diskusjonen og kommentarene. Hva fremmer læring best og hvorfor? Etter sju gjennomføringer med denne læringsformen ved Politihøgskolen har vi kommet frem til at lærerne – i tillegg til å tilrettelegge for diskusjonen og forebygge at diskusjonen sporer av underveis – med fordel kan danne et reflekterende team som kommenterer diskusjonen i etterkant. Det er da viktig at dette tiltaket oppleves som en adskilt del fra studentaktiviteten.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNTNUnb_NO
dc.subjectdigitale verktøynb_NO
dc.subjectlæreprosessernb_NO
dc.subjectlærerrollennb_NO
dc.subjectstudentaktiv læringsformnb_NO
dc.titleHvordan bør lærerrollen være i en sokratisk sirkel?nb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber31-35nb_NO
dc.source.volume1nb_NO
dc.source.journalLæring om læringnb_NO
dc.source.issue1nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel