Show simple item record

dc.contributor.authorLarsen, Nils Morten L.
dc.date.accessioned2017-02-07T12:46:15Z
dc.date.available2017-02-07T12:46:15Z
dc.date.created2017-01-23T10:35:23Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2429791
dc.description.abstractI denne rapporten viser forfatteren hvordan et forskningsprosjekt kan knyttes til studentens fremtidige bacheloroppgave. Studentgruppa i prosjektet har vært førsteårsstudenter ved Politihøgskolen ved studiestedet Kongsvinger. Studien i prosjektet er basert på en spesifikk øvelse i faget kommunikasjon og konflikthåndtering (KKH) i første studieår. Studentene har vært viktige deltakere i prosjektet ved at de har fungert som forsøkspersoner. På den måten har de vært sentrale bidragsytere gjennom hele prosessen, fra det tidspunkt de fikk forespørsel om de kunne tenke seg å delta i studien, videre i selve gjennomføringen, og til slutt i formidlingen av forskningsresultatene. Målet med rapporten er å vise hvordan et tradisjonelt sett teoretisk fag kan knyttes til praktisk arbeid. Rapporten er basert på et undervisningsopplegg der studentene som var med i forskningsprosjektet, fikk informasjon om hele prosessen bak prosjektet. Dette omfatter blant annet hvordan ideer har kommet til, og hvordan et forskningsprosjekt kan bli gjennomført.
dc.language.isomis
dc.publisherPolitihøgskolen
dc.titleHvordan knytte politirelevant forskningsprosjekt til emnet vitenskapsteori og forskningsmetode i undervisningssammenheng: Rapport
dc.typeResearch report
dc.source.pagenumber19
dc.identifier.cristin1435143
dc.subject.keywordundervisning
dc.subject.keywordkunnskapsbasert politiarbeid
dc.subject.keywordbacheloroppgaver
dc.subject.keywordpolitiutdanning
dc.subject.keywordforskning
cristin.unitcode233,0,0,0
cristin.unitnamePolitihøgskolen
cristin.ispublishedfalse
cristin.fulltextpreprint
cristin.fulltext
cristin.fulltext


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record