Hvordan knytte politirelevant forskningsprosjekt til emnet vitenskapsteori og forskningsmetode i undervisningssammenheng: Rapport
Report
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2429791Utgivelsesdato
2016Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
I denne rapporten viser forfatteren hvordan et forskningsprosjekt kan knyttes til studentens fremtidige bacheloroppgave. Studentgruppa i prosjektet har vært førsteårsstudenter ved Politihøgskolen ved studiestedet Kongsvinger. Studien i prosjektet er basert på en spesifikk øvelse i faget kommunikasjon og konflikthåndtering (KKH) i første studieår. Studentene har vært viktige deltakere i prosjektet ved at de har fungert som forsøkspersoner. På den måten har de vært sentrale bidragsytere gjennom hele prosessen, fra det tidspunkt de fikk forespørsel om de kunne tenke seg å delta i studien, videre i selve gjennomføringen, og til slutt i formidlingen av forskningsresultatene.
Målet med rapporten er å vise hvordan et tradisjonelt sett teoretisk fag kan knyttes til praktisk arbeid. Rapporten er basert på et undervisningsopplegg der studentene som var med i forskningsprosjektet, fikk informasjon om hele prosessen bak prosjektet. Dette omfatter blant annet hvordan ideer har kommet til, og hvordan et forskningsprosjekt kan bli gjennomført.