dc.contributor.author | Lindholt, Jorunn | |
dc.contributor.author | Holm, Tor Tanke | |
dc.contributor.author | Thokle, Siw | |
dc.contributor.author | Rosø, Eirik | |
dc.contributor.author | Vanebo, Jan Ole | |
dc.contributor.author | Bjørkelo, Brita | |
dc.date.accessioned | 2016-06-01T06:49:24Z | |
dc.date.available | 2016-06-01T06:49:24Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2390958 | |
dc.description | FoU-rapport Politihøgskolen - Delrapport 3 (av 3) | |
dc.description.abstract | Formålet med dette prosjektarbeidet var en gjennomgang av Politihøgskolens lederutdanninger i forhold til behovet for å endre utdanningene så de bedre kan bidra til å styrke ledelsen av og i politiet. Videre ønsket man å gjennomgå utdanningene i lys av samfunnsutviklingen og sentrale utredninger som berører ledelse i politiet. Man fant følgende bevarings- og forbedringspunkter: (1) PHS skal være den sentrale og foretrukne lederutdanningsinstitusjonen for leder i politiet, (2) Ulike lederutdanninger krever ulike tilnærmingsmodeller og alternative studieorganiseringer, (3) Utdanning skal være teori- og praksistett kontakt med praksisfeltet, (4) Endrings- og læringsvilje er viktig, (5) Tette dialog og samarbeid med POD er viktig. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Politihøgskolen | nb_NO |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/ | * |
dc.subject | strategi | nb_NO |
dc.subject | ledelse | nb_NO |
dc.subject | utdanning | nb_NO |
dc.subject | Gjørv-kommisjonen | nb_NO |
dc.subject | ledere | nb_NO |
dc.subject | politiet | nb_NO |
dc.title | Forbedring av lederutdanningene og lederutvikling ved Politihøgskolen: Rapport med innspill til strategi for lederutdanningene 2016-2020 | nb_NO |
dc.type | Others | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 49 | nb_NO |