Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBjørkelo, Brita
dc.contributor.authorSunde, Eva
dc.contributor.authorFjeld, Guro
dc.contributor.authorLønningen, Kristine
dc.date.accessioned2013-03-04T07:45:50Z
dc.date.available2013-03-04T07:45:50Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0029-2052
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/174680
dc.descriptionDette er siste tekst-versjon av artikkelen, den kan inneholde ubetydelige forskjeller fra forlagets pdf-versjon.no_NO
dc.description.abstractI alle yrker som har med mennesker å gjøre spiller emosjoner en viktig rolle. Til tross for at den emosjonelle siden av ulike yrker kan ha hatt fokus i forskning, har temaet tilsynelatende vært betraktet som lite sentralt i profesjonsutdanninger, som eksempelvis lærerutdanningen. Artikkelen beskriver mulige begrep og perspektiv på hvordan emosjoner kan forstås og diskuterer ulike sider ved emosjonalitet og emosjonsarbeid. Videre beskrives hvordan bevissthet rundt emosjoners rolle kan være en mulig vei til å videreutvikle ansvarlig og profesjonell atferd.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.publisherUniversitetsforlagetno_NO
dc.subjectprofesjonsutdanningno_NO
dc.subjectlæreryrketno_NO
dc.subjectemosjonerno_NO
dc.subjectprofesjonell atferdno_NO
dc.titleEmosjonenes rolle i profesjonelt lærerarbeid: En av veiene til bevisstgjøring i lærerutdanningenno_NO
dc.typeJournal articleno_NO
dc.typePeer reviewedno_NO
dc.source.pagenumber28-38no_NO
dc.source.journalNorsk pedagogisk tidsskriftno_NO
dc.source.issue1no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel