Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHoel, Linda Antoniett
dc.contributor.authorSelboe, Torgeir
dc.contributor.authorLindseth, Anders
dc.date.accessioned2011-01-11T12:32:11Z
dc.date.available2011-01-11T12:32:11Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationHoel, Linda, Selboe, Torgeir & Lindseth, Anders (2009). ...ting må henge sammen : om å arbeide tverrfaglig og praksisnært i politiutdanningen. Uniped. 32(2), 5-15en_US
dc.identifier.issn1500-4538
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/174602
dc.description.abstractArtikkelen presenterer pilotprosjektet «Anvendt profesjonskunnskap» ved Bachelorutdanningen, Politihøgskolen, avdeling Bodø. Pilotprosjektets hensikt var å knytte teori og praksis tettere sammen gjennom læringsaktiviteter som case, basisgrupper og veiledning. Både planlegging, gjennomføring og vurdering ble gjort i lærerteam bestående av faglærere med ulik fagbakgrunn. Artikkelen presenterer de tre hovedfunnene. Praksiscasene var ikke praksisnære nok, og dette fortrengte studentenes egne erfaringer. En akilleshæl i pilotprosjektet var at casen krevde en tverrfaglig tilnærming, men veiledningen formidlet en flerfaglig måte å tenke på. Slik bidro fagene til å stenge ute studentenes erfaringskunnskap, og teorien landet i erfaringstomt rom. Det tredje funnet knyttes til studentenes store frustrasjon med undervisningsformen. Tverrfaglig og praksisnær undervisning fordret samarbeid blant lærerne i langt større grad enn tidligere. I artikkelen drøftes utfordringene ved dette samarbeidet. Vi vil også vise hvordan man kan forske på praksis gjennom erfaring for slik å knytte teori og praksis tettere sammen.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitets- og høgskolerådeten_US
dc.subjectpolitien_US
dc.subjectpolitiutdanningen_US
dc.subjectpolitistudenteren_US
dc.subjectPolitihøgskolenen_US
dc.subjecttverrfagligen_US
dc.subjectpraksisen_US
dc.subjectlæringsaktiviteteren_US
dc.subjectundervisningsmetoderen_US
dc.subjecttverrfaglig samarbeiden_US
dc.subjectteorien_US
dc.title...ting må henge sammen : om å arbeide tverrfaglig og praksisnært i politiutdanningenen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.source.pagenumber5-15en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel