Browsing Rapporter - Øvrige by Subject "politiet"
Now showing items 1-6 of 6
-
Forbedring av lederutdanningene og lederutvikling ved Politihøgskolen: Rapport med innspill til strategi for lederutdanningene 2016-2020
(Others, 2016)Formålet med dette prosjektarbeidet var en gjennomgang av Politihøgskolens lederutdanninger i forhold til behovet for å endre utdanningene så de bedre kan bidra til å styrke ledelsen av og i politiet. Videre ønsket man å ... -
Kunnskapsbasert erfaringslæring
(Others, 2014)Politidirektoratet har på oppdrag fra Justis- og beredskapsdepartementet etablert et endringsprogram for politiet, i den hensikt å følge opp 22. juli-kommisjonens anbefalinger. Endringsprogrammet har oppsummert 22. ... -
Lederkompetanse 2013-14/2014-15: Delrapport 1: En litteraturgjennomgang
(Report, 2013)Dette er delrapport 1 fra forsknings- og utviklingsprosjektet (FOU) «Lederkompetanse» som er drevet av Brita Bjørkelo, Rune Glomseth og Terje Aaserud (2013-2015). Det som fremkommer i denne delrapporten er ulike funn som ... -
Lederutdanning og ledelsesutvikling i politiet: Beskrivelse av tiltak i noen land, med hovedvekt på Sverige og Danmark, samt et norsk eksempel fra utdanningssektoren
(Report, 2014)Rapporten er et ledd i et FoU-prosjekt der hovedmålet er å identifisere kompetansebehov for norske politiledere på ulike ledelsesnivåer og hvilke implikasjoner dette kan gi for lederutdanninger og ledelsesutviklingstiltak ... -
Politiutdanning i Kongsvinger (1941-2021): Politiutdanningen 100 år 1920-2020
(Report, 2021)Statens Politiskole, senere Politiskolen (fra 1946), og Politihøgskolen (fra 1992) har i 2020 hatt ansvar for norsk politiutdanning i 100 år. I den anledning besluttet rektor Nina Skarpenes at kunnskapen om politiutdanningen ... -
Rapport fra 25. juni-utvalget: Evaluering av PST og politiet
(Report, 2023)Den 18. august 2022 utstedte Politidirektoratet og PST et mandat som kunngjorde at masseskytingen i Oslo sentrum 25. juni 2022 skulle evalueres under ledelse av Pia Therese Jansen. Formålet med evalueringen var å identifisere ...